خاویر میلی که از چند روز پیش رئیس‌جمهور آرژانتین شده کیست؟
خاویر میلی که از چند روز پیش رئیس‌جمهور آرژانتین شده کیست؟
کد خبر: ۱۴۳۲۱۱۹

لشکر هوادارانش  او را  به دلیل مو‌های آشفته‌اش «مرد دیوانه با کلاه گیس» یا «مرد اره برقی» می‌نامند.

تعداد بازدید : 59



او خودش را «شیر» خطاب می‌کند و معتقد است که آموزش جنسی، توطئه «مارکسیسم» برای از بین بردن خانواده است، سگ‌های خانگی‌اش را به عنوان «بچه‌هایم با چهار پنجه» معرفی می‌کند و پیشنهاد کرده که به مردم اجازه داده شود که اعضای حیاتی خود را بفروشند. این‌ها تنها بخشی از ایده‌های «خاویر میلی» رئیس جمهور منتخب آرژانتین است.

چند سال پیش، میلی مجری یک برنامه تلویزیونی بود که بینندگانش به دلیل اعتراضات تندی که علیه مخارج دولتی و طبقه سیاسی حاکم می‌کرد دوست داشتند. در آن زمان و تا همین ماه‌ها پیش، تقریباً هیچ یک از کارشناسان سیاسی باور نداشتند که او شانسی برای تبدیل شدن به رئیس‌جمهور دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی را داشته باشد. 

او ایده اعطای مجوز برای فروش اعضای حیاتی بدن را به عنوان یک ضرورت اقتصادی مطرح کرده است.

میلی می‌گوید «تجارت باید با عرضه و تقاضا و بدون دخالت هیچ مقامی تنظیم شود. اولین دارایی من بدن من است. چرا نمی‌توانم آن را بفروشم؟ ۷۵۰۰ آرژانیتینی امروز در انتظار دریافت عضوند. اگر من مکانیزم بازار را برای حل این مشکل ارائه کنم چه خواهد شد؟». همچنین میلی طرفدار قانونی شدن مواد مخدر و حق حمل سلاح است. در مورد قانونی شدن مواد مخدر، میلی میگویند مصرف مواد یک اقدام فردی است و مادامی که اعتیاد هزینه‌ای برای دولت ایجاد نکرده، دولت و سیستم قضایی نباید در آن دخالت کنند.

او گفته «اگر شما می خواهید خودکشی کنید، من مشکلی با تصمیم شما ندارم، اما از من نخواهید که هزینه اش را بپردازم. اگر قرار است مسئولیت تصمیمات‌تان را برعهده نگیرید، منصفانه نیست.»

برخی از اظهارنظرهای جنجالی خاویر میلی! 

•         گرمایش زمین یک دروغ دیگر سوسیالیست‌هاست. ۱۰، ۱۵ سال پیش گفته می‌شد که زمین در حال یخ زدن است. الان می‌گویند در حال گرم شدن است. 
•         تنها راه برای پایان دادن به تورم که به ۱۴۰ درصد رسیده است، جلوگیری از ادامه چاپ پول توسط سیاستمداران است. پس باید بانک مرکزی تعطیل  شود.
•         میلی گفته که می‌خواهد هزینه‌ها و مالیات‌ها را کاهش دهد، شرکت‌های دولتی را خصوصی کند؛ ۱۰ وزارتخانه از ۱۸ وزارتخانه فدرال را حذف کند و مدارس دولتی را به سیستم کوپنی منتقل کند.
•         در روز‌های اولیه کمپین او حتی از منطق «فروش بچه» هم دفاع کرده بود و بچه را به عنوان «دارایی والدین» دسته بندی کرده بود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها